routes
  • alle routes aan
  • alle routes uit
per deelnemer
  • alice
  • anna
  • anton
  • ayla
  • chen
  • gerard
  • hafid
  • hester
  • joris
  • lisa
  • maaike
  • merel
  • remco
  • ronald
  • simon
  • theo
  • foto
  • tekst
  • video
routeateliers
  • Utrecht Centrum > Leidsche Rijn
  • Utrecht Centrum > Nieuwegein
sorteren
  • alle thema's aan
  • alle thema's uit
per thema
  • Bekende vreemden
  • Binnenstad
  • Boodschappen
  • Bouwplaats
  • Cremerstraat
  • De Munt
  • Dieren
  • Drukte
  • Effen fietspad
  • Fietsrolstoel
  • Fysiek
  • Gele brug
  • Geluiden
  • Geur
  • Graffiti
  • Groen
  • Herinnering
  • Hobbelig
  • Hoofd leegmaken
  • In de flow
  • In interactie: strijd om ruimte
  • Informele route
  • Kanaalstraat
  • Kersenboomgaard
  • Kijken
  • Landelijk
  • Lantarenpalen
  • Leidsche Rijn
  • Lombok
  • Manoeuvreren
  • Meernbrug
  • Ongeluk
  • Ontmoeting
  • Oude Panden
  • Overgang
  • Oversteken
  • Paardenveld
  • Post
  • Regen
  • Rood fietspad
  • Routekeuze
  • Ruimte
  • Rustig
  • School / crèche
  • Stress bij de poorten van de stad
  • Thuis
  • Tijd
  • Twilightzone
  • Uithof
  • Vleutenseweg
  • Water
  • Werk
  • Westplein
  • Zon
  • ‘t Lint
  • ’s avonds

Utrecht Centrum > Nieuwegein

langs het Merwedekanaal

B6-(Sociaal-Restaurant)

In het kader van het project Fiets filevrij! neemt het Bestuur Regio Utrecht samen met de gemeente Utrecht maatregelen om de bestaande fietsroute tussen Utrecht en Nieuwegein te verbeteren. De aanpak van de route heeft tot doel om automobilisten die op fietsbare afstand van hun werk wonen te stimuleren om vaker de fiets te nemen voor het dagelijkse woon-werkverkeer. Daarnaast biedt de route langs het Merwedekanaal mogelijkheden als recreatieve route voor fietsers vanuit de stad richting het buitengebied. In het route atelier zijn scenario’s ontwikkeld om het deel van de bestaande route tussen het viaduct A12 tot het sluizencomplex bij Oog In Al te versterken. De ruimtelijke opgaven op dit deel van de route zijn het verbeteren van de sociale veiligheid – met name bij tunnelonderdoorgangen, het versterken van (flexibele) programmering, het realiseren van directe verbindingen van de fietsroute met het fietsnetwerk richting de binnenstad en het versterken van de relatie van de fietsroute met de bedrijventerreinen langs de route – die in de huidige situatie met de achterzijde op de route georiënteerd zijn.

> download de impressie van dit routeatelier in pdf  (8,7 mb)