routes
  • alle routes aan
  • alle routes uit
per deelnemer
  • alice
  • anna
  • anton
  • ayla
  • chen
  • gerard
  • hafid
  • hester
  • joris
  • lisa
  • maaike
  • merel
  • remco
  • ronald
  • simon
  • theo
  • foto
  • tekst
  • video
routeateliers
  • Utrecht Centrum > Leidsche Rijn
  • Utrecht Centrum > Nieuwegein
sorteren
  • alle thema's aan
  • alle thema's uit
per thema
  • Bekende vreemden
  • Binnenstad
  • Boodschappen
  • Bouwplaats
  • Cremerstraat
  • De Munt
  • Dieren
  • Drukte
  • Effen fietspad
  • Fietsrolstoel
  • Fysiek
  • Gele brug
  • Geluiden
  • Geur
  • Graffiti
  • Groen
  • Herinnering
  • Hobbelig
  • Hoofd leegmaken
  • In de flow
  • In interactie: strijd om ruimte
  • Informele route
  • Kanaalstraat
  • Kersenboomgaard
  • Kijken
  • Landelijk
  • Lantarenpalen
  • Leidsche Rijn
  • Lombok
  • Manoeuvreren
  • Meernbrug
  • Ongeluk
  • Ontmoeting
  • Oude Panden
  • Overgang
  • Oversteken
  • Paardenveld
  • Post
  • Regen
  • Rood fietspad
  • Routekeuze
  • Ruimte
  • Rustig
  • School / crèche
  • Stress bij de poorten van de stad
  • Thuis
  • Tijd
  • Twilightzone
  • Uithof
  • Vleutenseweg
  • Water
  • Werk
  • Westplein
  • Zon
  • ‘t Lint
  • ’s avonds

routeateliers

De resultaten van de studie van Jan van Duppen zijn in het voorjaar van 2013 in twee routeateliers voorgelegd aan interdisciplinaire teams van deskundigen.

Onder leiding van Stefan Bendiks van Artgineering hebben  architecten, stedenbouwkundigen, landschapsarchitecten, gedragspsychologen, beleidsmakers van BRU en de gemeente Utrecht, kunstenaars en mobiliteitsdeskundigen strategieën ontwikkeld voor twee stedelijke fietsroutes die in de toekomst een belangrijke functie zullen gaan vervullen in het stedelijk fietsnetwerk. De beleving van de route door fietsers stond in de route ateliers centraal.

Voorafgaand aan de ateliers heeft Artgineering de twee routes verkend vanuit ruimtelijk en sociaal-economisch perspectief. Artgineering heeft de uitkomsten van de ateliers verder uitgewerkt en vertaald in voorstellen voor interventies. De resultaten zijn in twee route portretten zichtbaar gemaakt. De portretten  verbeelden de potentie van het integraal ontwerpen aan fietsroutes, rekening houdend met de beleving van de fietser, de ruimtelijke integratie en de sociale en economische meerwaarde van fietsinfrastructuur.

Artgineering heeft de strategieën die in de routeateliers zijn ontwikkeld verder uitgewerkt en vertaald in voorstellen voor concrete interventies. De resultaten zijn in twee route portretten zichtbaar gemaakt.

Meer informatie over de twee fietsroutes vind je op de volgende pagina’s:
Routeatelier Utrecht Centrum > Nieuwegein
Routeatelier Utrecht Centrum > Leidsche Rijn